بازارروزایرانیان پلی برای رفع مشکلات کشاورزی

ایجاد یک بستر سراسری و ملی در پلتفرم شبکه های مجازی برای حل مشکلات تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات کشاورزی

بازارروزایرانیان پلی برای رفع مشکلات کشاورزی

ایجاد یک بستر سراسری و ملی در پلتفرم شبکه های مجازی برای حل مشکلات تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات کشاورزی

برای رفع مشکلات تولیدکنندگان ُ مصرف کنندگان ُ واردکنندگا و راهنمایی صادرکنندگان محصولات کشاورزی

  • ۰
  • ۰

بیش از نیمی از مردم هلسینکی (پایتخت فنلاند) حداقل یک بار در هفته با دوچرخه در شهر گشت می زنند. مهاجران در فنلاند از این پس درس دوچرخه سواری رایگان می آموزند تا زندگی بهتری را در میان این ملت دوچرخه دوست داشته باشند. به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در یک روز آفتابی حدود 8 دانشجو در یک پارکینگ خالی در منطقه "هلسینکی سویلاتی"  با دوچرخه و کلاه های ایمنی خود درس دوچرخه سواری فنلاندی به مهاجران می دهند. آقای "فدریکو فرارا" مدیر اجرای این پروژه اجتماعی در این باره گفت: بیشتر مهاجران به فنلاند مهارت دوچرخه سواری را ندارند و دوچرخه بخش بسیار مهمی در جامعه فنلاند است. "فرارا" اصرار دارد که آموزش دوچرخه سواری به توانمند سازی زنان مهاجر که اکثر آنها از آفریقای شمالی یا خاورمیانه به فنلاند آمده اند، کمک خواهد کرد. فرارا درباره این پروژه به خبرگزاری فرانسه گفت: بسیاری از مراجعان ما با مهارت دوچرخه سواری نوعی "تابو" دارند. ممکن است برخی از آنها در زمان بچگی از دوچرخه افتاده‌ باشند و یک ترس قدیمی را با خود حمل کنند. در برخی از جوامع نیز دوچرخه سواری از نظر فرهنگی یا اجتماعی - به ویژه برای زنان- پذیرفته نیست.

 

 

تحقیقات جدید نشان می دهد افرادی که برای رفتن به محل کار یا برای تفریح و سرگرمی دوچرخه سواری می کنند، کمتر در معرض ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار دارند. محققان دانمارکی عنوان می کنند حتی شروع دوچرخه سواری در سنین بالا هم برای سلامت مفید است. مارتین راسموسن، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه دانمارک جنوبی، در این باره می گوید: از آنجائیکه از دوچرخه سواری می توان در فعالیت های روزانه استفاده کرد، حتی افرادی هم که وقت کافی برای ورزش ندارند می توانند بدین طریق ورزش کنند. این مطالعه شامل بیش از ۵۰ هزار مرد و زن دانمارکی با میانگین سنی بین ۵۰ تا ۶۵ سال بود. محققان دریافتند آن دسته از افرادی که به طور منظم دوچرخه سواری می کردند، کمتر در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار داشتند. و هر چقدر طول مدت دوچرخه سواری بیشتر باشد، ریسک ابتلا به دیابت نوع۲ پایین تر خواهد بود. محققان بعد از یک دوره ۵ ساله، عادات دوچرخه سواری شرکت کنندگان را مجددا ارزیابی کردند. کسانی که دوچرخه سواری را به طور منظم انجام می دادند ۲۰ درصد کمتر از کسانی که به طور منظم دوچرخه سواری نمی کردند در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ بودند.

 

تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان ایران در ادامه مسابقات جام جهانی و در دومین دیدار خود از مغولستان یکی از قدرت های بسکتبال سه نفره دنیا شکست خورد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی بسکتبال سه نفره دختران زیر 23 سال کشورمان امروز در دومین دیدار خود در جام جهانی چین به مصاف مغولستانی رفت که در رده سوم رنکینگ فیبا قرار دارد. ملی پوشان ایران در این بازی نمایش بسیار خوبی از خود نشان دادند و تا ثانیه های آخر به پیروزی امید داشتند اما نهایتا نتیجه را 21 بر 15 به تیم مغولستان واگذار کردند. تیم ملی بسکتبال سه نفره کشورمان در اولین دیدار خود از آلمان شکست خورد. تیم ایران در این رقابت ها با قرار گرفتن در گروه C با تیم های مغولستان، رومانی، آلمان و اوگاندا هم گروه است.

 

ملی پوش بسکتبال ایران که برای نخستین بار حضور در لیگ خارجی را تجربه می کند، گفت: بازی کردن در یک لیگ خارجی و در کشور چین چالشی جدیدی است و از این موضوع احساس خوبی دارم. بهنام یخچالی امسال لژیونر بسکتبال کشورمان است که در لیگ چین به میدان خواهد رفت و پس از سال ها حضور در تیم پتروشیمی ماهشهر قرار است نه تنها شهری جدید بلکه در کشوری جدید دست به توپ شود. یخچالی قبل از آغاز جام جهانی قراردادش را با تیم نانجینگ چین بست و با خیالی آسوده راهی جام جهانی شد و در این تورنمنت نیز عملکرد خوبی داشت. بهنام یخچالی که پس از حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی، ارسلان کاظمی و مهدی کامرانی پنجمین بسکتبالیست ایرانی است که لیگ چین را تجربه می کند در گفت و گو با ایرنا، درباره این تجربه جدید صحبت کرده و می گوید؛ در اردوی تیم ملی بودیم که این پیشنهاد به دست من رسید. چند سال در ماهشهر بودم و در جنوب بازی کردم و این پیشنهاد برای من یک چالش جدید بود که خارج از ایران بازی کنم. به همین دلیل تصمیم گرفتم که به این پیشنهاد پاسخ مثبت بدهم. حدود ۲ هفته است اینجا هستم و با تیم تمرین می کنم. تمرین های خوبی هم داریم. روزی ۲ جلسه تمرین داریم و برای لیگ آماده می شویم. تمرین های پیش فصل است و برای بازی های پیش فصل آماده می شویم. قبل از شروع لیگ همه تیم ها بازی های پیش فصل دارند تا آماده شوند و لیگ را با بهترین شرایط آغاز  کنند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در جام جهانی 2019 ژاپن مقابل کانادا قرار گرفت که این مسابقه با نتیجه 3 بر یک و با امتیاز های 18 - 25، 25 - 23، 27 - 25، 25 - 19 به سود ایران خاتمه پیدا کرد. به این ترتیب شاگردان کولاکوویچ نخستین پیروزی خود در این دوره از مسابقات را جشن گرفتند. ایگور کولاکوویچ برای این مسابقه از ترکیب جواد کریمی، مسعود غلامی، امیرحسین اسفندیار، فرهاد قائمی، علی اصغر مجرد، پوریا یلی و محمدرضا موذن استفاده کرد استفاده کرد. بازی پایاپایی شروع شد و ست اول با نتیجه 25 بر 18 به سود کانادا تمام شد. جوانان ایران در ست دوم شروع خوبی داشتند و توانستند کانادایی ها را دچار مشکل کنند. این ست در نهایت با عملکرد خوب جوانان ایران با نتیجه 25 بر 23 به سود ایران خاتمه پیدا کرد. ست سوم را هم ایران بهتر آغاز کرد. این ست در نهایت با نتیجه 27 بر 25 به سود ایران تمام شد. در ست چهارم رقابت نزدیکی بین دو تیم وجود داشت و در نهایت با نتیجه 25 بر 19 به سود ایران تمام شد. کانادایی ها پیش از این بازی مقابل برزیل و روسیه نتیجه را واگذار کرده بودند. آنها در این دوره از مسابقات سرمربی اصلی خود یعنی گلن هوگ را به همراه ندارند و دنیل لویس کانادایی ها را هدایت می کند. آخرین تقابل تیم های ملی والیبال و کانادا پیش از این مسابقه در هفته سوم لیگ ملت های 2019 بود که تیم ایران 3 بر صفر پیروز از میدان خارج شد.

 

تیم ملی والیبال ایران در بازی با کانادا، برتری محسوسی در زمینه دریافت توپ داشت و در حمله هم ضعف‌های دو بازی قبل را برطرف کرد. سومین روز جام جهانی والیبال، با پیروزی سه بر یک ایران مقابل کانادا آغاز شد. در این بازی ایران عملکرد بسیار خوبی در دریافت توپ داشت. این موضوع نکته مشترک عملکرد ایران در هر سه بازی گذشته بود ولی برخلاف مسابقه با روسیه و مصر که شاگردان ایگور کولاکوویچ نمی‌توانستند از توپ‌های برگشتی به خوبی بهره ببرند، این بار ایران در حمله پس از توپ‌گیری هم عملکرد مطلوبی ارائه کرد. کادر فنی تیم ملی ایران در این بازی به بازیکنان ذخیره و جوان خود اعتماد کرد و پاسخ این اعتماد را هم گرفت. در چند جدول، عملکرد دو تیم ایران در دریافت، سرویس، حمله و دفاع روی تور مقایسه شده است.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی