بازارروزایرانیان پلی برای رفع مشکلات کشاورزی

ایجاد یک بستر سراسری و ملی در پلتفرم شبکه های مجازی برای حل مشکلات تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات کشاورزی

بازارروزایرانیان پلی برای رفع مشکلات کشاورزی

ایجاد یک بستر سراسری و ملی در پلتفرم شبکه های مجازی برای حل مشکلات تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات کشاورزی

برای رفع مشکلات تولیدکنندگان ُ مصرف کنندگان ُ واردکنندگا و راهنمایی صادرکنندگان محصولات کشاورزی

  • ۰
  • ۰

توت فرنگی حاوی اسید الاگیگ است که همراه با آنتی اکسیدان های دیگر به کاهش هضم غذاهای نشاسته ای کمک می کند و همچنین افزایش سطح قند خون را پس از یک وعده غذایی نشاسته ای کنترل می کند و به افراد مبتلا به دیابت نوع دو کمک می کند، تا سطح قند خون خود را کنترل نمایند.

کانال آپارات مارا دنبال کنین.

توت فرنگی همچنین حاوی شاخص گلیسمی پایین است و این باعث افزایش فشار خون در هنگام خوردن توسط بیماران دیابتی نمی شود. فیبر موجود در آن نیز میزان سطح قند خون را تنظیم می کند. توت فرنگی منبع فوق العاده ای از فیبر است، که برای محافظت در برابر سرطان های مری و کولون و مفید هست. خواص ضد سرطانی توت فرنگی معروف است که می تواند از سرطان های پوست ریه، مثانه و سینه جلوگیری کند. همچنین اسید الاگیک به عنوان ضد عامل سرطانی برای روش های مختلف عمل می کند. به عنوان آنتی اکسیدان کار می کند و تولید سلول های سرطانی را کاهش می دهد و انواع خاصی از مواد سرطان زا را از بین می برد. توت فرنگی منبع عالی از ویتامین C  است و می تواند منجر به ایجاد آنتی بادی های تقویت کننده برای سیستم ایمنی بدن شود. در یکی از مطالعات سوئیسی مشخص شد که مکمل ویتامین C، مولکول های مختلف سیستم ایمنی را بهبود می بخشد، به همین دلیل باعث افزایش غلظت ایمونو گلوبولین، که یک آنتی بادی و جزء کلیدی از سیستم ایمنی بدن است می شود و برای مبارزه با آلرژی و آسم نیز شناخته شده است.

توت فرنگی زود فاسد و خراب می شود و باید چند روز قبل از استفاده آن را خریداری کنید. هنگام خرید توت فرنگی های قرمز روشن را انتخاب کنید. از خریدن توت فرنگی هایی که خشک شده اند، یا کپک زده اند اجتناب کنید. از خرید توت فرنگی های خیس نیز اجتناب کنید. زیرا خیس شدن توت فرنگی نشان دهنده این است که در حال خراب شدن است. هم چنین به این نکته توجه کنید که توت فرنگی بدون برگ های سبز رنگ نیز احتمال آلودگی زیادی دارد و نباید آن را انتخاب کرد. بعضی از آشپز ها معتقدند که توت فرنگی های کوچک تر، به علت غلظت بالای قند، دارای طعم شیرین تری هستند. هنگام خرید توت فرنگی ها در نظر داشته باشید که زیاد بسته بندی نشده باشند، زیرا ممکن است باعث شود که خراب شوند یا آسیب ببینند.

 

اگر صبح یک روز بهاری در کوهپایه های سرسبز "صومعه سرا" باشی، در لا به لا و زیر بوته های کوتاه درختان جنگل دانه های ریز و درشت آبدار قرمز رنگی را می بینید که گوشه گوشه های دشت و چمن شیب دار آن را احاطه کرده اند. این ریزدانه های خال خالی آنقدر خوشمزه است که بسیاری از اهالی این منطقه را صبح هر روز به دامن دشت پرطراوت می کشاند. آنها فقط به چیدن توت فرنگی از دشت ها و جنگل های سرسبز بسنده نکرده و اخیرا تولید توت فرنگی را در داخل شهر و روستا و حتی منازل خود گسترش داده اند و به همین مناسبت اوایل بهار هر سال جشنواره ای هم به همین نام در شهر خود برگزار می کنند تا جایی که لقب "شهر توت فرنگی ایران" را به خود اختصاص داده اند. اردیبهشت و خرداد هر سال فرصت مناسبی برای گردشگران جهت بازدید از شهر توت فرنگی ایران است. هر چند جشنواره در مکانی مشخص و با حضور تعداد زیادی از مردم منطقه برگزار می شود اما جشنواره واقعی را در کوهپایه های صومعه سرا بهتر می توان دید. آنجا که سرخی این دانه های خوشمزه فضای دشت را رنگین و خوشمزه می کند.

 

گردشگرانی که برای دیدن و چیدن توت فرنگی های وحشی به این منطقه می آیند با حضور در کوهپایه های صومعه سرا به راحتی می توانند به این میوه های خوشمزه و خودرو در جنگل دست یابند. تا پیش از این رکورد تولید توت فرنگی در اختیار کرمانشاه بود اما در چند سال اخیر، کشت و تولید این محصول در صومعه سرا باعث پیشی گرفتن این منطقه از سایر مراکز کاشت و تولید توت فرنگی کشور شده است. رونق کشت توت فرنگی عاملی جهت جذب گردشگر به این منطقه می باشد،‌ چرا که هر سال به سبب برگزاری جشنواره توت فرنگی، گردشگران زیادی از داخل و خارج از کشور در آن حضور می یابند و حتی امسال خبرنگاران خارج از کشور برای پوشش خبری آن شرکت کرده بودند. برای رفتن به شهر توت فرنگی ایران کافی است خود را به رشت برسانید. اما اگر نمی خواهید وارد شهر رشت شوید، باید قبل از رسیدن به رشت، تغییر مسیر داده و از کمربندی یا کنار گذر جاده فومن استفاده کنید تا پس از عبور از فومن و جاده ای که درختان بلند چنار در اطراف آن صف کشیده اند به صومعه سرا برسید.

  • ۹۸/۰۸/۰۴
  • بازارروز ایرانیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی