بازارروزایرانیان پلی برای رفع مشکلات کشاورزی

ایجاد یک بستر سراسری و ملی در پلتفرم شبکه های مجازی برای حل مشکلات تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات کشاورزی

بازارروزایرانیان پلی برای رفع مشکلات کشاورزی

ایجاد یک بستر سراسری و ملی در پلتفرم شبکه های مجازی برای حل مشکلات تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات کشاورزی

برای رفع مشکلات تولیدکنندگان ُ مصرف کنندگان ُ واردکنندگا و راهنمایی صادرکنندگان محصولات کشاورزی

  • ۰
  • ۰

میزان صادرات آناناس در سال 2018 حدود 2.1 میلیارد دلار بوده و گزارش ها نشان می دهد ارزش صادرات آناناس در مقایسه با سال گذشته 5.7 درصد افزایش یافته است. به گزارش تجارت نیوز، در سال ۲۰۱۸، آمریکای لاتین به جز مکزیک عهده دار حدود ۵۵٫۶ درصد از کل صادرات آناناس بوده است. همچنین سهم اروپا از صادرات آناناس، ۲۲٫۲ درصد و سهم آسیا ۱۴٫۳ درصد بوده است. آمریکای شمالی نیز ۵٫۸ درصد، آفریقا دو درصد و اقیانوسیه ۰٫۰۱ درصد از صادرات آناناس را در سال ۲۰۱۸ به خود اختصاص داده‌اند. در میان این کشورها، صادرات آناناس چهار کشور پرتغال ۴۶۶٫۵ درصد، تایوان ۳۶۸٫۳ درصد، بریتانیا ۲۶۵٫۷ درصد و مکزیک ۵۵٫۳ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۴ افزایش یافته است. همچنین صادرات آناناس پنج کشور پاناما، ایالات متحده آمریکا، هلند، آلمان و بلژیک طی این دوره به ترتیب ۴۳٫۴ درصد، ۲۱٫۵ درصد، ۱۸٫۷ درصد، ۱۲٫۱ درصد و ۱۰٫۸ درصد کاهش یافته است. از سوی دیگر، میزان واردات آناناس در سال ۲۰۱۸، حدود ۲٫۷۳ میلیارد دلار بوده که این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۴ حدود ۴٫۵ درصد افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۴ حجم کل واردات آناناس در جهان ۲٫۶ میلیارد دلار گزارش شده است. در میان قاره‌ها، اروپا با ۵۰٫۵ درصد، معادل ۱٫۴ میلیارد دلار، بیشترین واردات آناناس را به خود اختصاص داده است. در مجموع، ۸۸٫۶ درصد از واردات آناناس در جهان در سال ۲۰۱۸ از سوی این کشورها انجام شده است.

به صفحه ما در آپارات مراجعه کنید

قیمت مصوب عمده فروشی ۵۸ قلم میوه و تره بار برای فروش در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران اعلام شد. بر اساس اعلام اتحادیه فروشندگان میوه و تره خرده فروشان می توانند حداکثر تا ۳۰ درصد قیمت خرید خود بر اساس فاکتور معتبر به قیمت فروش خود اضافه کنند اما این نرخ ها توسط برخی از واحد های صنفی رعایت نمی شود. به طور مثال قیمت مصوب عمده فروشی هر کیلوگرم انار در میدان مرکزی میوه و تره بار ۳ هزار و ۵۰۰  تومان تا ۷ هزار تومان، انگور بی دانه زرد ۵ تا ۱۰ هزار تومان، خیار رسمی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان، سیب گلاب ۳ تا ۷، نارنگی انشو ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان است. قیمت هر کیلوگرم سبزی هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، گوجه فرنگی هزار تا ۲ هزار و ۳۰۰ تومان، پیاز هزار تومان تا ۲ هزار تومان و سیب زمینی نو ۲ تا ۴ هزار تومان است.

 

آنتی اکسیدان های موجود در دانه و پودر انار، با آسیب های پوستی و آکنه مبارزه می کند. دو قاشق سوپ خوری دانه انار له شده و یک قاشق سوپ خوری زرد چوبه می تواند شگفتی ساز باشد. فقط باید آن را روی موضع آسیب دیده بزنید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید. استفاده از روغن دانه انار به درمان اگزما و پسوریازیس مشهور است. مخلوط کردن برگ های انار له شده با آب و نوشیدن آن می تواند به تسکین این وضعیت کمک کند. انار می تواند توانایی محافظت پوست در برابر خورشید را افزایش دهد و هم چنین می تواند در درمان ملاسما مفید باشد. خوردن دانه های انار می تواند به تقویت فولیکول های مو کمک کند. از آنجا که دانه ها و به خصوص روغن دانه، حاوی اسید هستند جز تشکیل دهنده برای تقویت مو بشمار می رود. هم چنین مشهور است که گردش خون را بهبود بخشیده و رشد مو را تحریک می کند. آنتی اکسیدان های موجود در این عصاره، سلول های سفید خون را تحریک می کنند و کارایی خود را افزایش می دهند. این عصاره خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی دارد و به کاهش باکتری دهان که باعث کرم خوردگی و عفونت ها می شود کمک می کند.

مصرف بیش از حد انار باعث اختلالات بسیاری می شود. برخی از آن ها حالت تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال هستند. اما این علائم معمولا پس از چند ساعت فرو می نشیند. مصرف بیش از حد انار نیز می تواند دستگاه گوارش را تحریک کند. انارها پر از مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت بدن هستند. آنتی اکسیدان های مختلف در آن ها از قلب محافظت و از سرطان جلوگیری می کند. انار غنی از ویتامین ث و آنتی اکسیدان ها هستند، می توانند به تاخیر علائم پیری کمک کنند. این آنتی اکسیدان ها با التهاب پوست و درمان آکنه و خال های تیره مبارزه می کنند. مبتلایان به زخم معده باید از مصرف انار ترش اجتناب کنند زیرا استفاده از این میوه سبب تشدید زخم معده می شود. همچنین استفاده از انار شیرین در افراد سرد مزاج توصیه می شود همچنین این افراد باید پس از خوردن این میوه مقداری نبات و زنجبیل مصرف کند. مصرف بیش از حد انار و رب انار سبب یبوست می شود بنابراین مصرف انار همراه با هسته های آن در مبتلایان به اسهال مفید است.

انار میوه بومی ایران است. برای کاشتن انار از دانه، کار زیادی لازم نیست انجام دهید چرا که دانه های انار به سهولت بدون نیاز به مراقبت زیاد، رشد می کنند. باید دانه ها را از غلاف گوشتی که آنها را احاطه کرده است تمیز کنید و در خاک شل و نرم قرار دهید و یک لایه 1.5 سانتیمتری خاک روی آن بریزید. بسیاری از افراد ترجیح می دهند درخت انار را از دانه بکارند و پرورش دهند. فصل پاییز فصل انارهای درشت و رسیده ترش و شیرین است که بسیاری از علاقمندان به گل و گیاه یا باغداران را به فکر پرورش انار می اندازد. جالب است بدانید دانه های یاقوتی انار را می توانید بکارید و از آنها درخت به بار بیاورید. حتی می توانید انار را داخل گلدان بکارید و به عنوان یک گیاه زینتی زیبا خانه تان را با آن تزئین کنید. از گلدان یا ظرفی استفاده کنید که سوراخ تخلیه زیر آن مناسب باشد. در هر گلدان دو تا سه دانه بکارید. می توانید جوانه های ضعیف را پس از چند هفته که از جوانه زدنشان گذشت، بکنید و یا آنها را به گلدان دیگری منتقل کنید.

 

برای پرورش درخت انار سالم و قوی، باید به نیازهای آن توجه کافی داشته باشید. گرما نیاز مهم دانه انار برای رشد است. دانه های انار را باید در حرارتی معادل دمای اتاق به مدت 30 تا 40 روز بگذارید تا سبز شود. دمای خاک را چند درجه بالاتر بیاورید تا مدت زمان لازم برای جوانه زدن دانه انار را به نصف کاهش دهید. دانه کاشته شده را با فویل احاطه کنید و آن را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار دهید تا زمانی که دانه جوانه بزند. هنگامی که در مورد نحوه کاشت دانه انار سخن به میان می آید، روش دیگری نیز وجود دارد. این روش کاشت دانه در کیسه پلاستیکی است. برخی از باغبانان این روش را برای کاشت و پرورش درخت انار از دانه ترجیح می دهند. یک صافی قهوه را مرطوب کنید و آب اضافی آن را بگیرید. دانه های تمیز شده انار را در یک چهارم صافی بریزید. به دقت صافی را روی هم تا کنید و آن را در کیسه پلاستیکی درب دار قرار دهید. دانه ها را در مکانی گرم قرار دهید و هر چند روز به آنها سر بزنید ببینید جوانه زده اند یا خیر. همین که دانه ها جوانه زدند، آنها را به گلدان منتقل کنید.

همانطوری که می دانیم پرتقال یکی از قدیمی ترین و پرمصرف ترین مرکبات است که بشر از آن تا کنون استفاده کرده است و خواص پرتقال بخصوص در تصفیه خون و بسیاری از بیماری ها مفید است. ویتامینC  یکی از عوامل مهم مهارکننده سرطان است که پرتقال منبع این ویتامین محسوب می شود. حدود 500 سال قبل از میلاد مسیح کنفوسیوس از آن نام برده است. پرتقال اولیه، کوچک، تلخ و پر از هسته بوده است که در اثر تربیت مهندسی ژنتیکی و همچنین انتخاب نوع بهتر و کود کافی درشت تر و شیرین تر شده است. پرتقال سرشار از ویتامین های B، C دارای آهن، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و مس است. تا پیش از پانزده سالگی، سرطان خون بیش از هر سرطان دیگری در کودکان رواج دارد. پژوهشگران دریافته اند کودکانی که تا دو سالگی در هفته 4 تا 6 بار پرتقال را می خورند میزان ابتلای آنان به سرطان خون در چهارده سالگی تا نصف کاهش می یابد. در شیر و یا غذای آردی آن ها یک تا سه قاشق کوچک قهوه خوری آب پرتقال اضافه کنیم تا آن ها را در مقابل ویتامین c بیمه کند و از ابتلا به بیماری اسکوربیت و راشیتیسم جلوگیری کند. پرتقال برای کسانی که گوشت زیاد مصرف می کنند و بدنشان اسیدی شده است مفید است.

برای برطرف کردن چین و چروک صورت و شادابی آن قسمت خوراکی پرتقال را روی صورت بمالید و بعد از 15 دقیقه با آب بشوئید. له شده پوست پرتقال به عنوان مرهم برای اگزما و ناراحتی های دیگر پوستی مصرف می شود. هر روز دو تا سه لیتر آب پرتقال را به مرور بنوشید، مدر و نرم کننده است، خون را تصفیه می کند. سنگ کیسه صفرا را از بین می برد، اشتها آور است و مقوی معده و بادشکن و ضد اسپاسم و آرام بخش است. اسهال صفراوی را قطع می کند. ضد سم و ضد ویروس و مهار کننده سرطان است. آب جوشانده پوست پرتقال را بنوشید، سرماخوردگی را برطرف و برای رفع سوء هاضمه مفید است. مقداری از پوست پرتقال را بجوشانید و آب آن را دور بریزید و در ظرفی مقداری قند یا شکر و یک لیتر آب بریزید و پوسته ها را در آن انداخته و پس از 20 دقیقه جوشانده در بشقاب ریخته تا سرد شود و قبل از صبحانه آب آن را بخورید. ضد سم و مقوی است و یبوست معده را برطرف می کند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی