بازارروزایرانیان پلی برای رفع مشکلات کشاورزی

ایجاد یک بستر سراسری و ملی در پلتفرم شبکه های مجازی برای حل مشکلات تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات کشاورزی

بازارروزایرانیان پلی برای رفع مشکلات کشاورزی

ایجاد یک بستر سراسری و ملی در پلتفرم شبکه های مجازی برای حل مشکلات تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات کشاورزی

برای رفع مشکلات تولیدکنندگان ُ مصرف کنندگان ُ واردکنندگا و راهنمایی صادرکنندگان محصولات کشاورزی

  • ۰
  • ۰

به گفته مدیر باغبانی جهاد کشاورزی تاکنون 45 هزار تن نارنگی‌ پیش رس برداشت شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران مدیر باغبانی جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بیش از 12 هزار هکتار باغ مرکبات استان به نارنگی پیش رس اختصاص دارد گفت: تاکنون 5 درصد محصول این باغ ها معادل 45 هزار تن برداشت شد که افزایش 10 درصدی را نشان می دهد. ایزدی با بیان اینکه مازندران با داشتن 112 هزار هکتار باغ مرکبات رتبه نخست تولید این محصولات را در کشور دارد افزود: از این میزان 25 هزار هکتار باغ نارنگی است که پیش بینی می شود امسال 750 هزار تن میوه تولید شود. وی با اشاره به اینکه مازندران 90 درصد نارنگی مورد نیاز کشور را تامین می کند گفت: شهرهای مرکزی استان از جمله ساری، میاندورد، نکا، قائم شهر، جویبار و بابل بیشترین میزان تولید این محصول را در استان دارند. مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران به باغداران توصیه کرد با مدیریت زمان در برداشت نارنگی، محصول چیده شده را در سردخانه نگهداری و به تدریج وارد بازار کنند تا با افت قیمت مواجه نشوند. ایزدی زمان برداشت نارنگی محلی را آبان و پیچ را آذر اعلام کرد.

 

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه امسال بارندگی های خوب موجب شد تا درختان مرکبات باردهی خوبی داشته باشند، گفت: مازندران، کل نارنگی کشور را تأمین می کند. هادی ایزدی امروز درباره وضعیت برداشت مرکبات در مازندران در گفت و گو با فارس، اظهار کرد: کل سطح زیرکشت مرکبات در استان 112 هزار هکتار بوده که از این میزان 110 هزار هکتار آن ارقام بارده است. وی با بیان اینکه ۸۵ هزار هکتار از باغ های مرکبات مازندران به پرتقال، ۳۰ هزار هکتار به ارقام مختلف نارنگی و بقیه به محصولاتی از جمله نارنج و لیمو اختصاص دارد، افزود: برداشت ارقام زودرس نارنگی از 15 شهریور ماه امسال آغاز شده است. مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه مازندران، کل نارنگی کشور را تأمین می کند، تصریح کرد: برداشت نارنگی از این پس اوج می گیرد. ایزدی با اشاره به اینکه امسال بارندگی های خوب موجب شد تا درختان مرکبات باردهی خوبی داشته باشند، اضافه کرد: پیش بینی ما این است ۱۰ درصد بیشتر از سال گذشته افزایش تولید خواهیم داشت. وی در پایان، میزان تولید مرکبات امسال مازندران را ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تن اعلام کرد.

 

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: ۶۰۰ تن محصول هلو و شلیل از ۵۵ هکتار از باغ های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف در ابرکوه و شهرهای همجوار شد. این میزان با توجه به شرایط آب و هوایی و بارندگی مناسب با متوسط عملکرد ۱۰ تن در هر هکتار تولید شده است. وی با بیان اینکه ارقام زعفرانی، انجیری و بومی پاییزی از ارقام مرغوب هلو در این شهرستان است، افزود : زردآلو، هلو و انجیر از میوه های سردرختی این شهرستان است. غیب الهی همچنین بر ضرورت ایجاد شهرک تولید و فرآوری محصولات کشاورزی در این شهرستان تاکید کرد و افزود: این موضوع فرصت مهمی برای سرمایه گذاران در بخش اشتغال و تولید فراهم می کند. وی با بیان اینکه از سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی حمایت می شود، خاطر نشان کرد: صنایع تبدیلی نقش تاثیرگذاری در جلوگیری از ضایعات میوه بویژه زردآلو، گوجه سبز، هلو و شلیل دارد. وی سطح زیرکشت باغ های ابرکوه را هشت هزار هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: از این میزان ۴۵ هزار تن انواع محصول سردرختی تولید می شود. مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با تاکید بر بهره وری از منابع آب در بخش کشاورزی تصریح کرد: تاکنون افزون بر چهار هزار هکتار از باغ های این شهرستان به سامانه های آبیاری نوین تجهیز شده است. سالانه ۲۰۰ هزار تن محصول کشاورزی و دامی در شهرستان ابرکوه تولید می شود. مرکز شهرستان ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

 

به صفحه ما در آپارات مراجعه کنین

هلو سرشار از فیبر محلول و نامحلول است که به هضم بهتر کمک می کند. مطالعات نشان می دهد فیبر نامحلول موجب کاهش احتمال یبوست می شود. همچنین هلو حاوی اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه است که موجب کاهش التهاب شده و مشکلاتی نظیر بیماری کولیت روده، بیماری کرون و سندروم روده تحریک پذیر را درمان می کند. خوردن هلو می تواند خطر کلسترول بالا و فشارخون بالا را کاهش دهد. همچنین از آنجائیکه سرشار از پتاسیم و دارای میزان کم سدیم است، برای افراد در معرض ریسک بالا مشکلات قلبی-عروقی بسیار عالی است. هلو مملو از آنتی اکسیدان ویتامین C است. از اینرو به سنتز کلاژن، مولکول مهم برای سلامت پوست، کمک می کند. همچنین از پوست در مقابل اشعه های مضر ماوراءبنفش محافظت می نماید. هلو چین و چروک ها را کاهش می دهد و بافت پوست را بهبود می بخشد. همچنین ترکیبات موجود در هلو به حفظ رطوبت اولین لایه بدن کمک می کند.

 

شربت گریپ فروت خاصیت سنگ شکنی دارد و می توانید از آن برای درمان سنگ کلیه استفاده کنید. حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره خواص شربت گریپ فروت اظهار کرد: اغلب افراد گریپ فروت را به عنوان میوه موثر بر کنترل فشار خون می دانند؛ این میوه حاوی ویتامین های A، B، C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، منیزیم، منگنز، فسفر، روی (زینک)، پروتئین، فیبر، آهن، اسیدفولیک، سلنیوم، کولین، فلاونوئیدها، اسیدسیتریک، اسیداولاژیک، قند ساکاروز، گلوکز، فراکتوز و غیره است. او ادامه داد: کلسیم، منیزیم، فسفر و ویتامین D منجر به تقویت استخوان ها و دندان ها شده و از پوکی استخوان پیشگیری می کند همچنین این شربت دارویی در کاهش قند، فشار و چربی خون موثراست. شربت گریپ فروت تاثیری فوق العاده بر چربی سوزی، لاغری و تناسب اندام دارد؛ ویتامین های A، E و C موجود در این شربت باعث ایجاد خاصیت آنتی اکسیدانی در آن شده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. ویتامین ها و املاح معدنی مفید موجود در این شربت موجب تقویت، طراوت و جوان سازی پوست و مو می شود همچنین می تواند غلظت و اسید اوریک بدن را رفع کند.

 

 

گریپ فروت جزء شناخته شده ای از رژیم های غذایی است که به شما کمک می‌ کنند وزن کم کنید. علاوه بر کم بودن کالری، آن‌ ها غنی از فیبر و محتوای آب هستند که به کاهش وزن کمک می‌ کنند. بررسی ۹۱ شرکت‌ کننده، نشان داد که مصرف نیمی از گریپ ‌فروت قبل از غذا منجر به کاهش وزن می ‌شود. این مطالعه سه ماه طول کشید؛ افرادی که گریب فروت می‌ خوردند حدود ۱.۶ کیلوگرم از وزنشان را از دست دادند که این مقدار پنج برابر بیشتر از گروه کنترل بود. مطالعه دیگری که شامل ۸۵ شرکت‌ کننده بود، نشان داد که مصرف آب گریپ‌ فروت یا خود گریپ ‌فروت قبل از یک غذای کم ‌کالری به مدت سه ماه چربی بدن را تا ۱/۱ درصد کاهش داده، میزان مصرف کالری را تا ۲۰ الی ۲۹ درصد کاهش داده و کاهش وزن را به میزان ۷.۱ درصد افزایش داده‌ است. شما همچنین می توانید آن ها را به سالاد میوه، اسموتی ها، و پارفی (نوعی دسر سرد) اضافه کنید. در صورتی که دارو مصرف می ‌کنید، حتما قبل از مصرف گریپ ‌فروت به پزشک تان اطلاع دهید. مصرف داروهای خاص با گریپ ‌فروت می ‌توانند تاثیر متقابل داشته و به طور بالقوه منجر به برخی عوارض جانبی شوند.

 

 

آلو، آلوچه و گوجه نام یکی از زیرسرده های ششگانه از سرده ی پرونوس است. این زیرسرده در ایران ۴ گونه گیاه درختی یا درختچه ای خودرو دارد. انواع اصلاح شده زیادی در سال های اخیر در ایران رایج شده ‌است که میوه ی خوراکی آن ها به مصرف تغذیه می رسد در ضمن گروه های زیادی از سایر مناطق جهان به ایران وارد شده که به صورت زینتی کاشته گردیده اند و میوه آن ها نیز گاهی به مصرف تغذیه می رسند. آلو، یک میوه تک هسته ای که از لحاظ رنگ، شکل و اندازه دارای گونه های متفاوتی است. آلو ارزش تغذیه ای فراوانی دارد. این میوه را هم به صورت خام می توان خورد و هم درون انواع خوراک از آن استفاده کرد. مهم ترین و عمده ترین مرکز تهیه و تأمین کننده آلوی جهان "شهر خرو" مشهور به "شهر بامهای طلایی" و "پایتخت آلو ایران" می باشد.

آلو سرشار از مواد معدنی مانند فسفر، منگنز، منیزیم، مس و پتاسیم است. این ماده غذایی همچنین دارای روی و آهن و مقدار کمی کلسیم است. آلوها سرشار از ویتامین A, K و ویتامین C هستند. این میوه دارای مقادیر فراوانی از نیاسین، ریبوفلاوین و تیامین است. آلو ظاهر جذابی دارد. محدود از چربی است. و سرشار از ویتامین A و ویتامین C می باشد. آلو به صورت خام، مربا، ترشی، لواشک و استفاده می شود. اما هسته آن کاملاً بی خطر نمی باشد بالأخص وقتی برای تهیه آلوچه و لواشک از آن استفاده می شود، ممکن است دانه های آن در ماده غذایی وارد شوند و حالت سمی ایجاد کنند. دانه آلو دارای گلیکوزیدهای سیانوژنیک است که در بدن به مواد سمی و خطرناکی تبدیل می شود. بدن مقادیر اندکی از سیانید را می تواند پاکسازی کند، اما مقادیر فراوانی از آن خطرناک است و بدن توانایی از بین بردن آن را ندارد. مخصوصاً در کودکان بسیار مواظب باشید که هسته ی این میوه را در دهانشان نگه ندارند. خواص آلو و آلو بخارا بی شمار است. طبع آلو بخارا سرد و تر است و به همین دلیل برای سردرد و کاهش حرارت بدن بسیار مفید است. آلو یکی از میوه های است که رغبت کمی برای خوردن آن در بین مردم وجود دارد، اما اگر به سلامت جسمتان اهمیت می دهید بهتر است این میوه را در سبد غذایی خود قرار دهید.

 

  • ۹۸/۰۸/۰۴
  • بازارروز ایرانیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی