بازارروزایرانیان پلی برای رفع مشکلات کشاورزی

ایجاد یک بستر سراسری و ملی در پلتفرم شبکه های مجازی برای حل مشکلات تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات کشاورزی

بازارروزایرانیان پلی برای رفع مشکلات کشاورزی

ایجاد یک بستر سراسری و ملی در پلتفرم شبکه های مجازی برای حل مشکلات تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات کشاورزی

برای رفع مشکلات تولیدکنندگان ُ مصرف کنندگان ُ واردکنندگا و راهنمایی صادرکنندگان محصولات کشاورزی

  • ۰
  • ۰

اقدامات اولیه که مربوط به احداث و نگهداری باغ انگور می شوند اهمیت فراوانی دارند. بهتر است قبل از شروع به احداث شرایط را به خوبی بررسی و سپس اقدام نمایید. در ابتدا با مشورت گرفتن از یک متخصص کشاورزی، منطقه مناسب از لحاظ شرایط آب و هوایی (گرما، سرما و رطوبت) را انتخاب نمایید. در مرحله بعدی کیفیت خاک باغ را بررسی نمایید. انتخاب نوع واریته مناسب بنا به شرایط آب و هوایی و نوع خاک و انتخاب سیستم مناسب کاشت درختان انگور نوین احداث با توجه به شرایط بند های فوق. مشخص نمودن خط های کشت باغ انگور با فاصله مناسب که بسته به شرایط خاک دارد حدود 3 متر استاندارد فاصله بین ردیف ها می باشد. ردیف های درختان باغ انگور رو برای دریافت نور و آفتاب مناسب و جلوگیری از آسیب باد بهتر است شمال مایل به غرب در نظر بگیرید. چاله گزاری مناسب برای بوته های درختان انگور، بهتر است فاصله های دو و نیم متری در نظر بگیرید.

ما را در صفحه آپارات دنبال کنید

درختان انگور نیاز سرمایی اندکی نزدیک به 50 تا 400 ساعت با دمای 2 الی 8 درجه در زمستان دارند، بنابراین بیشتر نیاز هوای گرما درختان انگور مد نظر می باشد، در صورتی که هوا گرمای مناسبی نداشته باشد باعث ترش شدن و کاهش قند میوه می شود. بنابراین درخت انگور یا همان مو به فصل های طولانی گرم خشک (رطوبت کمتر) و زمستانی معتدل نیازمندند .درخت انگور در اکثر خاک ها قابلیت رشد را دارند، اما خاک های سبک برای کشت با عمق های زیاد مناسب تر هستند .در باغات بهترین روش آبیاری قطره ای می باشد که بین یک تا دو هزار متر مکعب آب برای درخت انگور مناسب می باشد. در خاک های سبک با بافت رسی هر هفته یک بار آبیاری مناسب می باشد، میزان آبیاری بسته به نوع خاک دارد. در خاک های شنی این مقدار افزایش می یابد. برای انتخاب میزان آبیاری سن درختان انگور، نوع خاک و شرایط آب و هوایی منطقه مهم می باشند، با در نظر گرفتن این ها و دریافت مشاوره می توانید میزان آبیاری را مشخص کنید .آبیاری درختان انگور از 2 الی 6 هفته قبل از برداشت محصول قطع می شود که مشخص کردن این زمان بسته به نوع خاک دارد .در کشت دیم درختان انگور می بایست نوع مقاوم به خشکی را انتخاب نمود، نتیجه برداشت باغ با کاشت دیم بستگی زیادی به میزان بارندگی در منطقه خواهد داشت.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی